only/fools/rush/in/

ni vet när man helt plötsligt bara får en uppenbarelse? när världen blir självklar på 1 sekund. det som annars tagit flera dagar av grubblande för att tänka ut blir klart på 1 minut. det är så otroligt skönt. det känns ungefär som när man har tagit astma-medicin i en fotbollsmatch och allting blir mycket lättare. (skämt åsido, men ni förstår vad jag menar) jag borde bara vara nöjd med det jag har, inte tänka på det jag saknar. för om jag aldrig nöjer mig med det som inte är mitt, och ständigt suktar efter annat, hur ska jag då kunna vara glad? vi människor måste lära oss njuta av dom små sakerna, det gör en vanlig gråtrist dag så mycket lättare. det är dags att börja ta steg framåt, som jag siktat på i en väldigt lång tid. det gäller att våga. våga chansa, riskera, göra bort sig, skratta, gråta, falla tillbaka, ta steg framåt. allting handlar egentligen bara om att ha modet att våga.


© by me

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0